Förhoppningsvis åker Jacson till en fodervärd

Nu har jag bestämt att försöka låna ut Jacson på foder en tid framåt. Jag har helt enkelt inte råd med häst just nu och behöver komma ikapp med ekonomin. Har några som är intresserade men får se hur det blir. Allt ska ju kännas bra för alla parter. Känns skit men kan inte göra så mycket annat just nu tyvärr. 

Är väl mest rädd för att min depression ska bli värre igen när han väl kommer flytta. Han får mig ju att må bättre. Men samtidigt kan jag ju inte trolla med pengarna. Och med en eventuell sjukskrivning snart också så känns det ju ännu mer hopplöst. 

Sitter just nu hemma med en sjuk liten Elina och och tittar på Daniel tiger och försöker tänka på annat en liten stund även om det är svårt. Får bara hoppas att jag hittar en vettig fodervärd som vill Jacsons bästa. 



Känns som att allt upprepar sig, ett barn till = ingen häst. Men måste ju självklart prioritera mat på bordet och kläder till barnen innan jag själv kan ha en häst till mig själv. Senare i livet kanske jag kan ta hem honom igen. Om jag inte säljer honom så finns ju faktiskt den möjligheten även om jag inte får ha honom hos mig just nu. 

Måste försöka intala mig själv att tänka positivt och försöka att se ljuset och inte bara mörker även om det är väldigt svårt just nu. Hoppas på någon av de som hört av sig så detta går snabbt och smidigt. Långa hej då är bara jobbigare och känns som jag kommer kunna hantera detta bättre om det går hyfsat snabbt ändå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0