Tänk vad lite sällskap kan göra ridningen så mycket mer motiverande sent på kvällen.

Möttes av Maria när jag kom till stallet efter denna långa jobbdag, med både illamående och trötthet. Hon skulle rida till ridhuset så då passade jag på att skynda mig med Jacson så vi kunde rida med. Vi red utan pannlampa i kolmörker. Tänk vilken fantastisk häst som bara går fram överallt och litar på att jag styr honom rätt. <3 

Blev ett dressyrpass med många halter och övergångar från skritt och trav. Gjorde även en galoppfattning i varje varv bara för att checka att han var med mig och det var han verkligen idag. Han var pigg och jätte rolig att rida. Fick till och med "ptrooa" honom lite då och då.  

Ett väldigt lyckat ridpass och som sen avslutades med att jag skulle fylla upp hans box med spånpellets i botten. Det suger ju upp kisset bättre så ska testa nu och se om det blir bättre än att bara ha halm. 

Det sista jag gjorde innan hemfärd var att ge en puss på mulen och att ge ninisarna lite mat.



Och nu kan jag äntligen lägga mig i sängen efter kvällisen med hundarna. Helt slut och med lite små sammandragningar. Ska känna efter om jag känner bebben i magen. I morgon vankas det KUB-ultraljud. Spännande!:)


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0