Altanbyggande på G

Alltså jag har slitit som ett djur denna veckan här hemma. Drog ju igång projekt "bygga altan." Så kul men också väldigt jobbigt och massa att tänka på. Det är tur jag fått massor med hjälp av Jaya med rivning, åka till tippen och slänga skräp, gräva bort schaktmassa, köpa material, bära och kånka mm. Och ännu bättre också att vi fått proffshjälp av Robin som skrivit lista och ritat instruktionsbilder på datorn av vad som behövts inhandlas samt hur det ska se ut och gå till steg för steg. Sen har han även kommit varje dag och kollat hur allt går så det blir rätt samt varit här hela dagen idag när jag stod själv och hjälpt mig att både gräva plinthål, mätt vart allt ska sitta, turats om att både borra, skruva och hålla. Har även fått hjälp av min fina vän Nina i onsdags att rensa och slänga massor av grejer. Alltså vilket team!!

Och lagom när det roliga jobbet började idag när allt förarbete var gjort kom Christer hem och kunde hjälpa till medan jag fick gå ut och käka med Jenny och Nina. Han fick skruva massa reglar. Fusk ju!! Men även om denna vecka varit sjukt slitig så har jag tyckt att det varit väldigt kul. Är roligt att få vara med och skapa någonting nytt. Och alltid lär man sig massor på vägen. Aldrig tidigare hade jag trott att JAG skulle få för mig att bygga en altan. Men nu är det inte mycket kvar innan den, min alldeles egenbyggda (med hjälp) altan står färdig! Galet ju! Är faktiskt stolt över mig själv! Och stort tack till min snälla mamma som passat barnen här hemma hela veckan så jag har kunnat jobba. Jag gillar att snickra, så himla kul!! Vill lära mig mer!!

Här kommer lite bilder från hel bygget hittills.

Efter det här momentet fick Christer hoppa in. Och när jag kom hem från middagen så såg det ut så här när dom avslutat för dagen.

Och söta Linda hade dammsugit inne så all sand försvunnit från golvet samt plockat undan alla leksaker efter Elina.❤️ Alltså alla ni som bidragit i detta projekt på ett eller annat sätt vare sig det gäller bygg/städ// eller barnpassning, ni är fan bäst!!💕💕💕 TACK!

Och nu ska jag gå och lägga mig för att i morgon styra bilen ner till Skåne, till min mormor och min moster som jag inte träffat på två år. Så bygget tar här en liten paus i några dagar. Fan vad vi är bra! Kärlek till er alla!❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0