Sjukstuga

Helgen har passerat och den har bestått av kalas, dop, husvisning och stall. Igår stod Elina för ridningen av Jacson. Eller efter en stund ville hon att även jag skulle hoppa upp så hon fick trava. Så jag satte mig bakom sadeln och så travade vi💕 Världens snällaste, bästa Jacson. Hade han inte varit så himla stor så hade hon fått trava själv utan mig, men fallet blir så väldigt långt OM hon skulle glida av. Så hon får nöja sig med att sitta med mig. Hon skrattade och ropade igen, igen.. Sen att hon var gnällig och otålig i stallet i övrigt det kan vi ju bara strunta i.

Väl hemma blev det en dusch för oss båda och sen somnade vi tillsammans i hennes säng. Christer fick väcka mig så jag kunde lägga mig i vår säng.

Och i natt så vaknade jag sen med en liten kokhet kille vid min sida. Evans första feber.💕 Han har vridit och vänt på sig, varit ledsen och inte kunnat komma till ro. Och nu först har jag kunnat lägga ifrån mig honom eller vara mer än 20 cm ifrån honom efter alvedon, vatten, och pyttelite yoghurt. Lilla stackare.

Och inte nog med det, så vaknade Elina och var lite hostig och snorig också. Men det verkar i alla fall lugnat sig lite nu men därför är hon också hemma idag.

Har tittat på Alfons Åberg 2 gånger och nu är det prinsessan Sofia här som rullar på tv:n. Jag sitter med kaffet i högsta hugg för att inte somna ifrån Elina och känner mig sååå sliten.

Heja måndag liksom!
Men är bara att kämpa på. Tack och lov så finns snällaste Anna som hjälper till med Jacson när det krisar. Skrev att jag inte visste om jag kommer orka rida idag då jag inte fått sova nåt och hon svarar direkt att hon kan sköta allt runt om idag. Så kan jag pyssla med Jacson senare bara när Christer kommer hem. Visst då frågan ändå inte motionen idag men han klarar sig. Med småbarn är det rätt bra att kunna dela allt. Även fast både Anna och jag egentligen önskade att vi hade vatten häst så vi kunde rida tillsammans som förr. Men det tar vi senare.

Dags att hinka mer kaffe!😋



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0