En utefixardag

Äntligen har min andra halva kommit hem så jag kunde få lite gjort här hemma. Började med en lång sovmorgon! Välbehövligt kan jag lova! Sen gick vi gemensam promenad med hundarna för en gångs skull och handlade lite i centrum. Sen har jag och Elina i stort sett varit ute hela dagen på vår framsida och fixat och donat. Rensat ogräs mellan plattorna, klippt häcken tillsammans och röjt undan skräp på baksidan. Christer hjälpte till att hålla upp säckar och ta de tunga sakerna. Jag klippte även gräset på framsidan så nu ser det faktiskt hyfsat bra ut. Skulle dock vilja ha lite blommor också. 

Före:


Under tiden med min hjälpreda: 😃



Lunchpaus på trappan, korv med bröd! 👍🏻

Färdigt! Och så efterarbetet med krattning och sopning såklart samt allt skräp vi samlat som Christer nu åker med några vändor till tippen.




Massa skräp och den nyklippta lilla "gräsmattan" ( mer mossa och jord än gräs, haha)



Pillerjobbet. Fy så tråkigt! 😝

Men nu äntligen kan vi ta en välförtjänt paus framför fåret shauns jul (Timmy) på film innan Christer kommer hem med pizza till middag. Elina och jag har jobbat hårt idag. Bara resten av huset kvar nu och baksidan 😁☺️haha! Tar det någonsin slut?




Älskar när jag får tid till att fixa och dona. När jag kan pyssla ostört och se hur det blir fint. Önskar bara man hade tillfällen lite oftare. Sen ska jag ut med hundarna och Suki ska tränas. Tokiga hund! Som jag älskar dig! Men det är synd att typ alla andra tycker att du är jobbig eller skrämmande. Min Suki-Tok!❤️ Min enmanshund som helst skulle sitta i mitt knä.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0