Klockan 00.00

Nu klev jag ur duschen.. Hmm något sent idag. Har på kvällen varit iväg på en inspirerande hundclinik som Emma och Kickan höll i. Båda dessa tjejer är fantastiska hundtränare och med sån energi och passion för det dom gör. Dom lever verkligen för hund och hundträning. Och att dom kan få det att se så enkelt ut fast dom idag lånade in två hundar som dom aldrig tränat med innan, som dessutom var helt gröna valpar och lyckades få det gensvar dom ville ha på mindre än 2 minuter är ju helt fantastiskt. Önskar man var så duktig själv, men som dom båda säger så blir man bara bättre av träning, träning och mer träning. Och jag som har en svårmotiverad hundår ju såklart kämpa ännu mer med att få till det. Men förhoppningsvis så är det lärorikt för mig. Men måste ju erkänna att när man ser sånt här så säger mitt hjärta bara STOPP till omplacering. Jag älskar min Suki-Tok!❤️ kanske ska jag kämpa på ett tag till med henne och se om jag lyckas vända hennes dåliga sidor till något bra. Hon kanske vara behöver lite mer tid.??

Hur som så var hon duktig nu på vår otroligt sena kvällspromenad. Elina var också med så det vart "gå fint i koppel bredvid vagnen" träning. Haltin på och så pepprande med köttbullebitar när hon gick med slakt koppel. Hundträning är ju fantastiskt kul NÄR och OM jag bara får tiden till det utan för mycket störningsmoment som tar extra tid när man behöver fokusera på hunden (ex barnen, huset mm). Får jag bara lite mer "egentid" med Suki så blir det nog bra i slutändan även om jag inte riktigt bestämt än hur jag ska göra med henne. Inget beslut man tar över en natt direkt när man älskar henne.

Annars idag har jag sovit middag med Evan mitt på dagen i ca 2 timmar, nice!! Och så har jag lagat middag i vanlig ordning och efter det hjälpt mamma att köra massa grenar och skit till tippen. Ja just det, tvättat två maskiner tvätt har jag gjort också men får lägga in alla kläder i garderoberna i morgon för det har jag inte gjort än. Ligger fint i en nytvättad hög på bänken ovanför tvättmaskin- och torktumlare. :)

Nu ska jag sova, god natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0