En lite trött onsdag men ändå en bra dag!

Idag blåser det så var inte lika skönt ute men med hundar kommer man ut i alla fall. Så när jag lämnat Elina på dagis vart det en promenad i blåsten. 


Efter promenaden så lämnade jag in hundarna själva en stund för att gå vidare med Evan till BVC för vanlig längd/vikt-kontroll samt för vaccinering. Allt såg jätte bra ut och han växer så det knakar. 58 cm lång och en vikt på 5730g. Mammas knubbis!💙 

Sen gick vi vidare till gymmet för lite träning tillsammans med Pia. Och jag hann i alla fal köra 2 och ett halft varv i cirkelträningsrummet innan han vaknade och var hungrig. All träning är bättre än ingen så jag kände mig ganska nöjd ändå. 

Sen gjorde jag en tabbe när vi kom hem för då hade han somnat igen så jag lade ner honom i soffan, käkade lite lunch och så tänkte jag att jag kunde lägga mig lite halft bredvid honom och titta på tv:n en stund så han fick sova vidare. Och vad tror ni händer, jo jag somnar och vaknar när klockan är 15.30. Tiden som jag senast får hämta Elina nu när jag är mammaledig. Så jag är snabb som attan att ringa till dagis och säga att jag somnat men att jag är på väg. Som tur var så sa pedagogen att det var lugnt och att Elina lekte som bara den på gården. Skönt! 

Och när jag väl hämtat henne så åkte vi till mormor och lekte i nya lekparken utanför en stund och sen har vi även ätit middag här. Och Elina har badat i baljan då hon var så smutsig. Så snart är det dags att gå hem. Så skönt att hundarna varit så avslappnade här hela tiden också, sötnosarna! 


Elina tog med sig så många djur i baljan så hon knappt fick plats själv. Tokiga lilla busfian!❤️


Älskar mina barn och mina djur! Och Suki kommer bara närmre och närmre mig för var dag och känns som att hon blir mer och mer "min" hund då hon helst är där jag är hela tiden. Vi jobbar fortfarande på ute på promenaderna då hon fortfarande drar en del i kopplet men det har i alla fall blivit bättre. Vill ju så gärna lyckas få henne helt befriad från sina rädslor och sin osäkerhet så hon kan börja lyssna mer på mig och inte vara så avskärmad. Det går sakta men säkert framåt även om det känns sååååå segt ibland. 

Nu ska jag ta en liten kopp kaffe till innan vi ska åka hem så jag orkar gå enpowerwalk med hundarna sen när jag lämnat barnen till Christer. Suki behöver massa motion och jag med! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0