Idag är jag seg

Nu har Christer äntligen lyckats få mig att titta på en dokumentär om en man som var fet och sjuk, och som började detoxa med en juicediet. Och ja självklart smakade jag en sån där "magisk" juice här hemma för en stund sen. Blääääää! Inte var den god men jag så är det ju med det mesta som är nyttigt.

Nej jag ska inte börja detoxa just nu, jag ammar ju än. Men visst kanske kroppen skulle må bra av en utrensning sen.

Sen vill han att jag även ska titta på dokumentären som handlar om socker. Men det får bli en annan dag. Jag ska ju bli nyttigare, har jag ju sagt länge. Men jag är jojo-nyttig, det går i perioder beroende på mitt mående. Jag har så mycket lättare att göra "rätt" val med vad jag stoppar i mig om jag lyckas hitta balansen mellan motionen, styrketräningen och vardagen. Och än är jag inte där. Sen spelar mitt mående psykiskt roll också. Jag äter automatiskt sämre när jag känner mig nere. Det är som en tröst även om det egentligen inte är sant.

Intressant egentligen hur hjärnan fungerar. Hur man dras till sånt som man inte borde mm.

Många tankar som vanligt och Elina leker i lugnan ro utan tankar alls på att varken äta, klä på sig eller att jag sagt till henne för 20 min sen att vi behöver åka till affären. Barnens värld är nog för det mesta ganska underbar ändå.

Idag måste jag förbereda inför i morgon. Handla det som ska handlas, plocka undan lite i förväg, försöka hinna åka till lilla Mackan som är balsam för själen och även hinna att varva ner lite då jag känner mig lite stressad mentalt.

I morgon startar jag upp min lilla business med Forever Living. Spännande och utmanande. Så kontakta gärna mig om ni undrar något eller är intresserade. ☺️

Nu måste jag få på Elina hennes byxor så vi kommer iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0