Ny liten, inskolning och förkylning

Skriv inläggstext 

Säg hej till lilla Pip!

En ny liten familjemedlem som fick flytta hit i tisdags. Hon är en tam-mus som någon idiot till människa hade slängt ner i ettaopkärl med spån och allt. Men som tur var så hittade en snäll man henne ochtog med henne hem. Sen lade hans fru ut på Facebook och undrade om någon snäll djurvän ville fortsätta ta hand om henne. Och jag som haft möss förut vart ju kär på en gång. En jätte vacker blå musflicka med  lite annorlunda hårrem. Tror det heter Astrex. Googlade😃














Fast tyvärr verkar hon ha en tumör uppe vid skulderbladen. Men så länge hon inte störs av den och äter, dricker och mår bra så får hon vara. Välkommen Pip!!😍


Idag var inskolningsdag 3 för Evan och det innebär att jag ska försöka gå iväg en stund i morgon. OM vi nu kan komma dit i morgon. Evan börjar visa lite förkylning, och jag känner av i halsen nu mot kvällen. Typiskt om han blir dålig. Vi får hålla tummarna att han sover bort snoret. 


Annars har denna vecka gått ganska bra. Och jag har även hunnit gå på både Teamträff och träffat Nina en kväll. Hoppas att morgondagen blirbra den med och att jag hinner ta mig iväg till gymmet på EM/kvällen. 

Elina har varit duktig på mornarna denna veckan och hållit i hundarnas koppel på promenaderna.



God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0