En helg med roligheter

Denna helgen startade bra redan i fredags. Först nyskoning av Jacson, ÄNTLIGEN och sen gick jag ut och bowlade och åt god middag med fina vänner och min storesyrra. Jag vann första omgången i bowlingen i vår serie och kom tvåa i andra.

Lördagen fortsatte med stallmys och att Amanda red Jacson. Fast han var lite pigg och busig och gjorde nåt konstigt hopp upp i luften när hon inte var beredd så hon ramlade av. Som tur var gjorde hon inte illa sig. Blev lite chockad att han kunde göra så, han som är så snäll. Han vart lika förvånad som både mig och Amanda tror jag för han stannade direkt och undrade själv vad som hände. Sötis!💕

Och idag söndag så har jag ridit på morgonen på en rätt seg Jacson. Inte mycket krut i honom idag och väldigt vingligt och inte alls som jag tänkt men men.. Amanda var med idag med och tittade på. Men Jacson försökte i alla fall. Han gör ju sitt bästa även om han tycker det är jobbigt så man får vara glad när de små framstegen kommer. Han behöver bli MYCKET starkare och stabilare. Det är i dessa lägen man verkligen märker av att han bara är unghäst i huvudet och kropp fortfarande. Man känner verkligen av att han är väldigt lite riden överlag. Allt känns lite extra svårt. Men det kommer. Jag tror på min stjärna även om det kommer ta tid att nå våra mål. Vi har inte bråttom.

Sen blev jag erbjuden en till häst idag. Åh vad jag önskar att jag kunde ta den med. En kompis till Jacson, en varmblodsvalack på 10 år som vill pensioneras från travet. Vart är mitt stall när jag behöver det.

Nu på eftermiddagen/kvällen har vi varit hos hemma som fyller år idag. Ätit både pizza och tårta. Så nu är man lagom svullen när man ska sova. Men gott var det!

Måste verkligen ta tag i mig själv igen...
God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0