Tankarna snurrar

Lite lunch i magen och och lillplurr börjar bli trött. Idag fick jag iväg Elina till dagis igen efter en dag hemma igår. Hon är så svår på mornarna. Dåligt humör och väldigt bestämd liten dam. Hon gör mig vansinnig och gråhårig, men jag älskar henne gränslöst ändå. Jag och lillkorv är hos mamma och hälsar på igen. Märks det att jag ogillar att vara själv??😬 Jag går hit och har sällskap, även om vi inte gör något så är det skönt att bara veta att man har nån att prata lite med. Christer och jag diskuterade lite angående Evans start på dagis igår. Vi kommer nog försöka få honom att börja innan sommaren i alla fall om han får plats. Känner inte att vi har råd att jag fortsätter vara hemma. Och jag känner mig ledsen över detta. Jag vill ju vara hemma med min plutt. Han är ju så liten.

Har ju ett val annars att sälja Jacson och börja om på ruta 1 igen. Eller låta Anna ta över honom helt på foder så jag kan börja komma ikapp. För rent krasst har jag egentligen inte råd just nu när jag är ledig. Jag brukar lyckas pussla och lösa saker men ibland är det tuffare än andra gånger.

Ibland känns det som att det inte är meningen att jag ska få ha häst. Inte efter att barnen kom. Tiden är knapp och pengar fattas. Har sån otroligt tur bara att jag har hjälp. Men samtidigt är det ju lite tråkigt att aldrig ha pengar över till någonting annat eller till ett större sparande. Vill jag för mycket?
Vill ju även kunna utbilda mig mer och kanske så småningom byta jobb. Men som det ser ut nu så har jag inte råd med varken det ena eller andra och är fast.

En sömnlös natt i natt i alla fall och min hjärna går på högvarv igen och det gör ont i hjärtat att tänka på allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0