Ärtkontroll och middagslur

I morse var jag tvungen att gå upp tidigt. Skulle nämligen vara på MVC klockan kvart i 8. Fick sopa fram bilen som var helt insnöad och sen var det bara att börja rulla dit.
Hjärtat på den lille slog som det skulle. Samma slag som förra gången och allt var bra förutom att den inte vänt på sig än som jag visste. Idag var hon tvungen att se lite med ultraljud igen då hon inte lyckades känna bebisen som hon ville. Så nu har jag sett den igen jag med! :)
Hon berättade att på tjejer som är så smala som mig brukar man normalt inte behöva göra ultraljud men då jag tränat mycket förut så har jag en hel del magmuskler som är i vägen för att hon skulle kunna känna ordentligt. Det är även dom som är lite boven i att lilla ärtan inte lyckats vända sig än. Så om två veckor ska jag tillbaka och om den lille fortfarande inte har vänt sig då så måste jag få en tid till sjukhuset där dom ska försöka hjälpa den att vända sig. Oftast brukar det fungera men om dom inte lyckas så kommer dom planera in ett kejsarsnitt istället. Så nu får vi hålla tummarna på att ärtis är stark nog och lyckas vända sig dom närmsta veckorna. Är nog ändå skönast om man slipper kejsarsnitt.
Men allt löser sig nog så småningom. Tur det finns kunnigt folk runt omkring.

Efter undersökningen så har jag legat i soffan med hundarna och sovit. Så skönt!! Så snart blir det en liten promenad ut i snön.

Så här trötta var dom i morse när jag åkte iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0