Markarbete

Hemkommen från stallet efter ett roligt ridpass. Hon var spänd som bara den i början men gav sig efter att vi travat lite över bommar. Då vart hon mjuk och fin och lyssnade bra. Hon behöver verkligen hjärngympa hela tiden, går inte att tro att man kan rida som jag gjorde igår och att allt bara ska flyta på. För det gör det verkligen inte! Hon behöver stimuleras hela tiden och få uppgifter hela tiden annars blir det som igår (när jag "bara" tänkt rid lite snabbt för att ta några bilder) att jag håller på att bli avkastad för att hon spänner sig, trippar på tårna och ser sin chans att tvärvända åt motsatt håll än vad som var tänkt. 

Bommarna isag var riktigt kul tyckte hon! :) Och jag med för den delen. Och efetrsom allt gick så bra så rullade vi även över ett ynk pynka kryss på ca 30-40 cm. Duktiga Beauty! Så nu är hon officiellt inhoppad under ryttare! :D Hon blev så fin efter att fått hoppa ca 3 ggr. Lugn, sansad, nöjd, avlappnad och lite stolt över sig själv tror jag. Detta var riktigt roligt idag! Dagens höjdpunkt! 

Hade med Therese på marken som hjälp med tips och påminnelser om saker man lätt missar själv. Och sen hoppade Jennie med Baturra också fast betydligt mer och högre än mig å Beauty. 
Är stolt över Beauty idag för trots att det var typ 7-8 hästar till i rihuset så hoppade hon för allra första gången under ryttare, lungt och sansat och var bara så rolig och fin att rida! 

Det här kommer jag sova gott på! Rudturen igår är redan glömd nu ;) 

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0