Duktiga häst!

Heeej och god kväll!
 
Idag har målaren varit här och fixat det sista i taket i köket och jag var därför fast här hemma lite mer än halva dagen. Det var riktigt kallt här ett tag då ena altandörren var tvungen att stå öppen eftersom det dammade så mycket när han slipade. Jag och Elina slapp dammet men målaren fick ju stå i det annars. Elina har fått använda sin fina rosa fleecetröja som hon fick i doppresent hela tiden här inne för att inte behöva frysa och jag hade dubbla tröjor och strumpor på mig. Vi har fått kramas för att hålla oss varma. :) '
 
Promenerade en timme med hundarna när målaren var på lunch och sedan ut och snabbkissade med dom när målaren gått. Sen åkte jag och Elina hem till Linda och Theo och där var även Elina, Dalle och Ture. Pyssel, bus, fika och gnäll sen somnade Elina till sist och vi åkte hem.
 
 
Christer har varit hemma med Elina nu på kvällen medans jag har varit och ridit. Och jag kan ju säga att min häst var VÄLDIGT VÄLDIGT dyr idag!! Så jäkla fin i traven! Galoppen vart lite hafsig och slaffsig i början då hon var lite överladdad men sista var ändå väldigt fin. Måste fortfarande träna upp min bål för att orka sitta stadigt och ordentligt i den. Det var även två personer på ridbanan som gav Beauty beröm för hur duktigt hon var plus att dom sa att dom tyckte hon såg jätte fin ut och väldigt samarbetsvillig. Så idag var det SÅÅ ROLIGT att rida! Jäklar vilken toppenhäst jag har. Och hon blir bara bättre och bättre ju mer vi tränar.
Nosen måste fortfarande fram en aning, halterna bli bättre och lite kvickare igångsättningar men hallå det kommer!! :) Finaste Betty Boop!! Som jag älskar denna tokiga häst!
 
 
 
Bilderna är tagna igår.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova. Leendet från ridturen tar jag med mig i sömnen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0