Lediga måndag

Började min morgon igår med att åka ut och fixa allt till min finaste Jacson. Sen kom veterinären och skulle vaccinera och han var så snäll. Rörde inte en min när hon stack honom. Släppte ut honom i hagen direkt igen så han fick fortsätta äta. Och eftersom han fick sprutan så vart det en vilodag för hans del. Och har nu en lugn vecka framför sig. 


Annars var gårdagen en familjedag för oss. Både jag och Christer var lediga så då passade vi på att ha Elina hemma också. Vi åkte iväg och handlade lite pepparkaksbakprylar och ett glöggset. Vi ska ju vara hemma hos oss i jul och då behöver vi komplettera med lite grejer som saknas. 

Jag var även iväg och gjorde mina naglar hos Petra. Och innan min tid var så passade vi alla på att ta en pizza på pizzerian som ligger precis bredvid salongen.



Och självklart ville Elina också få fina glittriga naglar, men hon var noga med att hon ville ha BLÅ och inte röda som mammas. :)






Och självklart fick Elina bara vanligt nagellack och inte gelé. Men hon satt så stolt och räckte fram handen till Petra och sen när hon var klar beundrade hon sina naglar och utbrast "FINT!" :) lilla underbara sötunge! <3

Så nu har Elina också nyfixade naglar av en riktig nagelteknolog. 

Så här blev mina..


Sen tog vi det bara lugnt med matlagning och middag hemma. Gick en längre promenad med hundarna innan läggdags och sen var det bara att sova hyfsat tidigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0