När dagen plötsligt kastas om i en helomvändning

Sitter just nu i väntrummet på Bagarmossens djursjukhus och väntar på att få besked hur grannens hund mår. Min älskade Kira har varit dum. Hon smet ut från Christer och sprang raka vägen och bet lilla Penny helt oprovocerat bakifrån. Christer ringde mig i panik och jag åkte från jobbet helt förtvivlad då jag vet vad vi måste görs med Kira. Hon är inte att lita på längre, gammal och lite senil. Det är nu tredje gången hon biter en annan hund oprovocerat. Inte okej någonstans! Visst att vi ska ha koll men man kan inte ha koll med ögon i nacken 24/7. Tror det börjar slå lite slint eftersom hon på senaste tiden har blivit arg utan anledning flera gånger. Hon har kanske ont någonstans?? Även fast hon är kollad och allt så kan jag som småbarnsmamma inte känna mig helt säker med en instabil hund hemma. Jag är ju inte hemma med henne jämt och gångerna det hänt saker så är det jämt när jag inte är där. 

Jag fasar för att jag nu inte har nåt annat val än att låta min älskade hund få somna in innan hon skadar flera "av misstag" 

Känner mig så ledsen bara.... Min fina älskade gosegris Kira.. Ska prata med en veterinär på måndag och höra vad dom tror. Nu tycker säkert många att jag är dum i huvudet men tänk er in i min sits. Med en kamphund som redan har så dåligt rykte i sig och så dessutom en kamphund som visat agressivitet flera gånger nu (även om det inte hänt nåt varje gång) nånting är det ju som inte stämmer och hon är ändå över 10 år gammal. 

Jag känner mig förkrossad iaf och tyck illa om mig om ni vill men jag kommer göra det som känns rätt för min familj och för att vi ska känna os trygga i alla situationer. 


Kommentarer
Postat av: Linda

Men då! :( Fy så tråkigt! Hoppas att det gått bra med lilla penny och att ni får bukt med vad det kan vara för tokigt. Styrkekramar! :(

Svar: Nu sover hon så sött :,(
Jenny Säfström

2015-07-11 @ 21:40:56
Postat av: Jennysen

Usch vilken jobbig situation, men vilken bra granne du är.
Jag tycker du gör rätt oavsett vad det gäller.

Svar: Nu sover hon så sött.. :,(
Jenny Säfström

2015-07-11 @ 21:44:24
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0