dag 2

Idag är det Lördag å vi har varit här i solen i två dagar. Känns längre måste jag säga. Dagarna känns mycket längre här än hemma eftersom man mest slappar i solen. :) Båda dagarna har bestått av strandhäng med bad i det ljumna vattnet. Sitter just nu nere vid poolområdet med en kall cola och har precis skrivit klart en bokrecenssion. Japp ni läste rätt, jag pluggar här borta. Medans vi ligger (läs Christer) i solen å jäser så läser jag (under ett parasoll) mina hundböcker som jag har kvar i min utbildning. Och nu så här på eftermiddagen när vi chillar vid poolbaren så har jag passat på att skriva en recenssion så när jag kommer hem sen å har tillgång till min "stora" dator så är det bara renskrivningen kvar. Har ju bara min lilla rosa dator med mig då den passar perfekt i handväskan. :) Har redan läst ut en till bok igår som ska jag ska skriva om en annan dag här. Måste skumma igenom den igen bara å skriva ner några stödord för minnets skull. Har ingen lust att ligga på stranden me penna å block och allt va jag behöver. Så det får bli så här på eftermiddagarna när vi är närmre hotellet som skrivningen får ske.
 
Även fast vi bara varit borta i två dagar så saknar jag redan mina tre fina tjejer där hemma. Blir ju påmind om hundarna hela tiden när jag läser om olika beteenden som man känner igen sig i hos dom och sen på kvällarna när man möter några gatuhundar som strosar omkring i hopp att bli bjudna på nåt gott. Igår såg vi en jättesöt liten valp.
Har däremot inte sett några hästar men saknar henne ändå. Tänk va nära man kan komma sina djur. Det är verkligen riktiga familjemedlemmar.
 
Funderar redan nu på vad vi ska äta för gott ikväll när det blivit lite svalare. Kanske blir det en god grekisk sallad. :) Vi får se. Nu ska jag nog bara surfa en liten stund medans christer spelar sitt fotbollsspel och bara njuta av de svalka vindarna.
Hoppas ni har det bra där hemma!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0