Ledig måndag

Idag har jag varit ledig å Christer oxå. Vi började dagen med att sova ut. Så himla skönt! Gäller att passa på när man kan + att vi kände oss rätt så trötta eftersom vi hade personalfest i lördags å båda jobbade hela söndagen. Vi gick ut med tjejerna å förbi affären å köpte lite frukost. Sen har jag varit duktig å renskrivit mina 3 recensioner på datan å sparat dom. Efter det skjutsade Christer mig till stallet där jag möttes av en jätte lerig häst! :) mockade å fixade maten. Fyllde även på nytt spån. Sen borstade jag lera å fy vad det dammade.
Satte på travselen så hon ska få chansen att vänja sig mer med alla remmar å "skit" å tömkörde uppe i ridhuset där det var väldigt många hästar mot va det brukar vara. Beauty ville inte riktigt som jag ville till en början å sparkade bakut väldigt högt några gånger så jag fick backa väldigt snabbt för att inte bli träffad. Hon kastade sig även runt en gång så snabbt å gjorde typ som en spinn så jag var tvungen att till sist släppa tömmarna, å vips så stannade hon. Gick fram till henne å tog tag i tömmarna igen å fortsatte som om ingenting hänt. Det kom lite fler protester men när hon väl fattade att hon inte kommer undan det jobbiga genom att sparka å studsa så blev hon riktigt fin till slut. Hon är ju så himla snygg! det är tur att man är lika envis som henne annars hade det nog inte gått. Hon har riktigt bestämda åsikter om allt å framförallt när man sätter lite press på henne. Hon försöker typ skrämma en.

Christer kom å hämtade mig å vi åkte till affären igen å handlade grillad kyckling då vi inte orka göra nån annan vettig mat. Gjorde som kycklingrullar med grönsaker å ägg. Riktigt gott å lyckat.
Nu har jag precis beställt ett nytt vintertäcke till Beauty oxå och nya foderhinkar. Beställde även två böcker till mina studier då jag inte lyckas få tag i dom på bibblan. Orkar ju inte åka runt i hela Sverige å leta heller så nu köper jag resten av materialet istället. Sen är det bara 2 böcker kvar men dom beställer jag när jag fått lön tror jag. Blir så dyrt på en gång annars.

Nu ere dags att sova så man orkar jobba i morgon.




En bild från i somras



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0