Tömkörning

Eftermiddagen igår gick fort! Ett möte med en nu kund på hunddagiset, å sen städning av boxar å matskålar å vips så va eftermiddagen slut å jag fick åka hem. Väl hemma tog jag en promenad med mina egna tjejer.  vi gick lite i skogen så dom fick busa av sig lite. Eller Mili iaf. Hon har så mycket spring i benen den lilla sötnosen.
Efter promenaden åkte jag ut till Beauty där jag hade bestämt mig för att tömköra lite i ridhuset. Borstade bort all lera från hennes ben å mage å sen selade jag på hela selen. Alltså inte bara tömkörningsgjorden. Är lika bra att hon får gå me allt. Remmar som hänger lite här å var, svanskappa, bröstsele mm. Så småningom ska jag ju ha henne inkörd även om det kommer dröja något/några år att genomföra då hon måste mogna lite mer i uppgiften. Hon tycker vagnen är lite läskig så jag tänker inte stressa. Vi har hela livet på oss. Vill att hon ska bli en trygg körhäst och att hon ska tycka det är kul, inte läskigt och påtvingat. Hon får den tid hon behöver.
Tömkörningen igår gick iaf hur bra som helst! Så stolt!!!  hon är ju så himla snygg att titta på när hon går! Helt sjukt! Ojoj många utropstecken men det förtjänar hon.  hon gjorde verkligen sitt bästa även fast hon tyckte att det vart lite jobbigt några gånger. En liten protest bara.
Bjuder på en gammal bild från förra året när hon bara är tömkörd ett par gånger. Hade ingen som fotade igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0