Gårdagens ridpass

Dålig uppdatering men har inte haft nåt att berätta. Igår kväll var jag iväg och red ett dressyrpass på Beauty. Gick väl sådär. Hon var spänd och rädd för det mesta igår inklusive de andra hästarna i ridhuset. Hon kastade sig runt några ggr och det tog ganska lång tid innan hon lugnade ner sig och förstod att varken de andra hästarna eller ingången till ridhuset skulle göra henne illa. Vissa dagar har hon bara så konstiga idéer för sig. Men jag red på ändå, red mycket övergångar mellan skritt och trav, gjorde några halter och många snett igenom med tempoväxlingar. Ingen galopp blev det eftersom jag inte kände att hon skulle klara att hålla sig på marken så vi koncentrerade oss på skritt och trav. Man får göra det bästa av det som är och vad som känns bäst för stunden. Och mot slutet travade hon riktigt jäkla fint. Längde ut steget och kom fram mer med nosen och tog ett bra stöd på bettet. Och det är den känslan jag tänker ta med mig på nästa pass. Allt det andra såsom att hon kastade sig och spände sig låtsas jag inte om. 
 
Måste ändå erkänna att det känns pirrigt att vi ska vara med på hoppträning på lördag. Hur kommer hon reagera då när de andra hästarna hoppar runt omkring henne när hon som det är nu till och med är rädd när en annan häst galopperar mot henne. Vi får se helt enkelt, kul ska det bli i alla fall! :) Och nån gång måste hon ju vänja sig. Hon blir ju trots allt 5 år nu. 
 
 
Idag har jag endast hunnit med en promenad med hundarna och lite bus med Elina innan det. Senare idag ska jag till stallet och efter det till Christers mamma där vi ska fira nyår. 
 
En liten Mili som öppnade dörren när jag skulle gå på toa som nog ville berätta att hon också var kissnödig. :)
 
 
Just nu sitter jag och tittar på tv medans Elina sover här bredvid. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0