Trampet gör ont :(

Fick sms av stallskötaren att Beauty fortfarande haltar lite när hon springer ner till hagen. :( dumma trampsår. Hon verkar ju inte ha ett dugg ont när man håller på å tvättar. Sen är det ju så ytligt så man tycker att det inte borde göra så ont men det är ju ibland dom små såren som är värst. Hur som är det ju tur att hon har lite vintervila nu så hon får läka i lugn och ro. Fast hon får gå kvar med flocken även fast hon haltar lite grann. Hon kommer inte bli bättre av att stå uppe i liten hage tror jag. Tror att det ändå läker bättre om hon rör sig lite så att blodcirkulationen är igång eftersom hon har så lätt för att svullna upp. Hon är nog mest öm när hon sätter ner hoven. Får hoppas på att det onda försvinner snart. Är ju som tur är bara ett sår. Och inget annat som gått sönder förutom huden. Avvaktar i några dagar och om det inte blir bättre då kanske jag får tänka om angående hagen ett tag. Men jag har inte sett någon direkt hälta när jag går med henne i stallgången. Fast å andra sidan går vi ju bara in och ut ur boxen då. Håller mina tummar att det inta försvinner från min fina. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0