Helspänn inatt

Efter vi lämnat Christer på jobbet så åkte vi och mötte upp Linda och Jennifer och självklart grabbarna Theo och Claes i Port 73. Vi käkade lite lunch tillsammans och gick runt lite. Ingen shopping för vår del. Sen fikade vi en jättesnabbis hemma hos Linda innan vi åkte hem och tog en långpromenad med hundarna. Elina sov i vagnen hela promenaden. 

Bytte kläder lite snabbt när vi kom hem igen och sen lämnade jag av hundarna hos mamma och Jessie för att kunna åka vidare ut till Corina för ett ridpass på hennes sto Ida. Mest fokus på att Ida verkligen skulle lyssna på mig och inte bara ånga på och bli lång. 

Väl hemma igen och Elina är nattad i vår säng då hennes bäddmadrass inte hunnit torka från tvätten efter gårdagens  "kiss utanför blöjan-incident" så hör jag efter en stund innifrån badrummet hur hon sväljer konstigt å sen kommer gråten. Springer in i sovrummet å möts av att hon spytt ner hela sängen i ett nafs. :( upp med barnet, bort med alla sängkläder och kuddar å in i badkar och  tvättmaskin. Och medans jag håller på å bökar och Christer har Elina i sin famn så spyr hon helt plötsligt igen äver hela sovrumsgolvet. :( stackars min lilla tös. Hon har varit pigg idag å ingen feber och hon har lekt som vanligt så detta var verkligen oväntat och lite chockerande. Så nu kan man ju undra om hon åkt på nån form av magsjuka?? Eller om hon ätit nåt hon inte tål eller om det är tänder som gör att hon kräks?? 

Efter golvskurande och avtorkning av henne ligger hon nu i alla fall nerbäddad i vår säng igen, fast denna gång på en dubbelvikt handduk ifall det råkar hända att hon spyr igen. Lilla skruttfian. <3 


Och jag vet inte om jag vågar somna... Känns som man vill ha koll på henne. Men hon är inte varm nu heller så ingen feber.. Vad kan detta vara??

Ska ner och plocka ur tvättmaskinen nu och så tvättar jag resten imorgon vilket är två täcken, ett överkast, en filt, ett lakan ja hon lyckades pricka in allt. :( 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0