Nu är han äntligen "hemma"

Jag pratar så klart om fina Jacson!! Alltså denna hästen är verkligen så vacker med sitt maffiga utseende och den långa manen och luggen, de lurviga benen och hans färg och teckning. Helt perfekt!! Och hans kloka, snälla ögon får nog vem som helst att smälta. Ja, jag är KÄR i min nya stora kompis. Och jag ska göra allt jag kan för att han ska känna sig älskad och uppskattad varje dag. Precis som med mina tidigare hästar. Han kom nu in i mitt liv när jag inte har mått så bra på länge då jag verkligen har tyckt att det var skit rent utsagt att behöva skiljas från Beauty.. Men nu kom han, som en räddare i nöden med sitt alldeles cool-lugna temperament som passar perfekt in i mitt liv jag lever just nu. Han kom som en stor nallebjörn, en ny bästa vän, och jag är helt övertygad om att vi kommer ha mycket kul ihop och skapa fina minnen tillsammans. Aldrig tidigare hade jag kunnat tro att jag skulle stå som ägare till ett kallblod och än mindre till världens största hästras.. HÄFTIGT!! Han är i alla fall helt underbar! Finaste Jacson!



Längtar redan tills i morgon då jag ska få mysa mer med honom. Då ska kameran med helt klart! 

Sen är jag otroligt glad över att älskade Christer är hemma nu också. Familjen samlad och då är det som bäst! Nu kanske jag kommer sova lite bättre när jag slipper sova själv. Elina blev glad att se sin pappa i alla fall och har myst med honom i soffan medans jag var i stallet. 

Nää nu ska jag sova så det kan bli morgon någon gång. I morgon vankas lite kalas här hemma också för Christer som fyllde år i torsdags. Trevligt trevligt! :)

God natt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0