Det är kul med djur nästan jämt

En hektisk morgon igår minst sagt. Mili hade lyckats bryta en klo i förgårr kväll så det var bara ringa veterinären direkt när dom öppnade igår. Fick tid halv 10 för en titt och innan skulle jag då både hinna promenera med alla hundar, äta frukost och lämna Elina på dagis. Det vart lite stressigt kan jag säga men vi hann precis i tid. Och då Mili inte ville samarbeta så bra när vi skulle försöka avlägsna den trasiga delen (Som tur var så hade den inte spruckit upp hela vägen ner till klokapseln.) så ryckte hon alldeles för mycket trots lokalbedövningen så vi bestämde att dom skulle ge henne lite sömnmedel så dom kunde göra klart allt snyggt. Så jag lämnade Mili till veterinären och åkte hem för att hinna promenera lite mer med Kira och Harry som bara fick gå en kortis innan. Sen ringde dom kl 11 och sa att Mili var klar för att hämtas. Shit! Hur skulle jag hinna? Hade själv en läkartid kl 11.15 så precis när jag var klar med den 11.50(!!) så skulle jag alltså hinna hämta Mili, köra hem henne och sen hinna till jobbet till kl 12. Tur att man har en så snäll mamma som ställer upp jämt! Hon åkte från sitt jobb på sin lunch och mötte upp mig hos veterinären och så körde hon hem Mili åt mig så jag "bara" blev en halvtimme sen till jobbet. Suck! Får jobba in den halvtimmen nästa vecka. Hatar när jag kommer sent till saker. 

Mili har ett fint bandage på tassen nu i alla fall och Elina klappar henne och säger aj aj.. :)


Så nu vart man 1770 kr fattigare och i morgon är det Kiras tur att träffa tanddoktorn. Hon ska operera ut sin trasiga tand och jag kommer då bli ytterliggare några tusenlappar fattigare. Men skönt ändå att dom flyttat fram hennes tid så hon slipper vänta ända tills november. 

Det är kul nästan jämt att ha djur. Tur att dom är så himla söta!

Nu äter jag i alla fall min lördagsfrukost efter att ha färgat håret här på morgonen. 


Blir till att lyxa med två rostade mackor också med jordgubbssylt på. Så himla gott! Är det lördag så är det!

Vi har en del att fixa idag för sen kommer farmor Lone hit och ska passa Elina så jag och Christer kan åka till Tobbe och Hanna för maskeradparty. Kul! Ska bli spännande att se hur alla ser ut i sina förklädnader. Måste ta med kameran! 

Nu ska jag skynda mig här så vi kan komma ut på en promenad. 




Kommentarer
Postat av: Jennysen

Vad jobbigt med så mycket bekymmer med hundarna... men det viktigaste är ju att de mår bra! :)

Sv: Det är ingen fara. Vore skönt att ha dem innan onsdag dock, för då rider jag lektion igen! ;)

Svar: Ja det är det viktigaste!

Jag ska fixa innan onsdag då. :)
Jenny Säfström

2014-10-04 @ 16:12:10
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0