En halt Jacson :(

En härligt solig eftermiddag i stallet tänkte jag. Och jo visst var det härligt, ända tills jag skulle börja trava med Jacson och han haltar i fram. :( Han har ju ett sår precis under kotan på höger fram som är lite irriterat och precis under såret så har han ju sina boots. Kan ju vara så att han tycker att det gör ont när bootsen glider upp i såret när han böjer hoven, eller så är det något annat. Men han var varken svullen eller varm, och han skrittade på som vanligt utan nån skymt av hälta. Sen sprang jag och Jenny (Tudors matte) med honom med och utan boots på och vi tyckte ändå att det verkade bli en förbättring utan bootsen så nu går han nog skrittas utan boots och vila några dagar så hoppas jag på att det onda försvinner fort. Stackars min stora kille. <3 

Jag hann ju njuta lite i det fina vädret i alla fall när jag skrittade fram.




Nu har jag precis kommit hem från lite cirkelträning på gymmet också och ska skynda mig nu så jag får sova. Är helt slut och känner mig även lite ledsen över Jacson. :( Men det kommer bli bra! 

God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0