Kväll igen

Oj hela dagen har gått utan ett enda inlägg. Är som en somvie nuförtiden och håller mig knappt vaken. 

Valpkursen igår gick väl ungefär som jag misstänkte. Suki var rädd för allt. Osäker och lite ängslig så det vart mest som miljöträning vilket också är nyttigt. Men vi fick bra information och övningar att göra hemma tills nästa vecka. :) väl hemma på kvällen däckade hon på en gång av alla intryck. 

Idag har jag jobbat och sen bara tagit det lugnt fram tills Elina somnat. Tagit ett långt bad och lyssnat på Emmas och Kockans videblogg om "rädsla hos hund" som gav massa bra tips för hur man kan hantera och träna bort/rehabilitera en rädd och osäker hund med hjälp av olika verktyg. Blir så impad av såna duktiga människor som har så mycket kunskap och erfarenhet med i bagaget. Önskar att jag en vacker dag också ska bli så duktig. :) 


Här hemma är i alla fall Suki trygg känns det som. Är bara ute och överallt annars  som hon blir orolig. Körde lite korvrace i köket nu på kvällen och då var det minsann fart i henne så krutet finns där under osäkerheten någonstans. 

Nu måste jag krypa ner i sängen. Antar att alla hundar kommer hänga på. Brukar vara så när Christer fortfarande är vaken att jag och hundarna delar på sängen tills han kommer och lägger sig. Mina bebisar!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0