Hej igen

Dagarna går och jag jobbar och jobbar... men idag är jag faktiskt mammaledig. Klämdag på förskolan så då fick vi lösa det på detta sätt. Evan ligger och sover middag här bredvid och Elina och jag tittar på skönheten och odjuret. Disneyfilmer är bäst! Så bra!!! Innan var Pia och lilla Freya här och lekte också och även Albin. 


Annars då, vad har hänt annars..

Jo jag har jobbat nästan varje dag och Evan har blivit mer och mer trygg på förskolan även om lämningen är jobbig. Har varit helt slut på kvällarna när dagarna på jobbet är tunga med många lyft. Min kropp är för svag känner jag och jag skulle behöva ta tag i träningen. Men min energi är verkligen som bortblåst. Är så trött varje dag. 

Har i alla fall tagit tag i och bokat in mig på valpkurs med Hilda. Det ska bli roligt! Älskar hundkurser! Elina har hjälpt till med hundpromenaderna men hon stjälper träningen en aning då hon ger godis hej vilt och låter hundarna göra som dom vill. 


Jag har även varit på mindset utbildning med Forever för Dave O'Connor och Carla Rieger. En hel dag med engelsktalande föreläsning och övningar vi fick göra. Väldigt intressant och trevligt! Och jag fick känna mig som en riktig bussinesswoman för en dag.



Christer har förutom att jobba köpt en studsmatta till barnen som vi monterade upp tillsammans. Mitt tålamod alltså börser gäller saker som ska byggas är ju inte det bästa alltid. Men vi fick ihop den och Elina och jag kunde hoppa.



Det har faktiskt inte hänt så mycket annars. Man hinner inte så mycket när man börjat jobba igen. Det är liksom jobba, hämta barn å hundar, laga mat, sen sovdags typ och så börjar det om. Riktig vardag!


Man får passa på att verkligen njuta de dagar man är ledig och passa på att göra roliga saker då. Idag är vi ju lediga men ganska trötta hela högen. Ska åka sen och köpa mat till Plutten bara och kanske mer jord så jag kan plantera lite potatis. Det gillar även barnen, att få gräva och fixa med jord och lite små krukor. Saker man kan göra tillsammans. 

Måste verkligen bättra mig med denna bloggen också. Är sämst just nu på att uppdatera känner jag. 

Nä nu ska jag fortsätta titta på filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0