Hemmafredag

Hej allesammans! 
Idag kör vi en hemmadag jag och barnen. Vis startar helgen tidigt med film i soffan. Är ganska trött idag trots att jag typ sovit nästan hela natten för första gången på ca 2 veckor. Funderar på om vi kanske borde ta oss hemifrån en stund idag i alla fall så vi inte fastnar i soffan hela dagen även om det är rätt skönt. Barnen sitter fortfarande utan kläder och hundarna vilar på de varma filtarna. En slapp dag helt enkelt. 

Lite mys med mössen har vi också hunnit med denna slappardag.  Jag gosade mat med Snövit, hon har blivit lite av en favvo hos mig. Så lugn och mysig när man håller i henne. Samt att jag älskar hennes stora öron!😍

(null)

(null)

Igår impulsköpte jag några akvarium av en vän som behövde bli av med dom pga flytt. Fick allt för ett väldigt bra pris så kunde inte säga nej. Har hämtat hem 3 av 4 men har bara två igång då jag satte in en av kampfiskhanarna i Cliftons gamla akvarium där det har bott några sniglar bara sen han dog. Så nu har jag tre kampfiskar och i morgon hämtar jag sista akvariumet hos henne. Men vi får se hur jag ska göra om jag ska behålla alla eller om jag ska sälja vidare nåt. 
Är i alla fall ett 30 liters nano kar, 2 stycken 54 liters varav bara ena är igång., en bänk tillhörande det som är igång och sen ska jag hämta ett 90 liters inkl bänk i morgon.  Just nu är de som är igång placerade i kök och vardagsrum där jag hade tillgång till kontakter. Fick bli lite provisoriskt just nu tills jag funderat ut hur jag ska göra. Annars måste vi koppla om lite sladdar. Jag är knäpp jag vet men jag får mina impulser ibland å så är det bara. 

En crowntail i det lilla 20 liters som vi redan hade hemma. Elina valde att vi skulle köpa rosa stenar istället för de svarta som var innan.
(null)

En vit kamphane till i 54 liters samt några sniglar som följde med och alldeles nyss såg jag även en liten räka som måste ha råkat hänga med.😃

(null)

(null)

En plakat hane i 30 liters nano.

(null)

Sen är det en kamphane samt lite andra småfiskar i det karet jag ska hämta i morgon men där funderar jag på om jag ska släppa in några av de fiskarna i det stora vi redan har hemma. Sen vill jag så småningom byta ut lite bottenmaterial och inredning då jag inte vill ha sandbotten då det så lätt ser smutsigt ut tycker jag. Men det får ske lite gradvis. Hur jag än bestämmer mig för att göra så kommer i alla fall nano akvariumet behållas då jag gillar designen på det. Så fint! 

Här är det tomma 54 liters också med vit ljusramp. Står just nu på köksgolvet bara. 😂 Kanske ska jag bli en riktig akvarienörd! 😂😂 Är ju kul att inreda å så när man väl får lite egen tid till det. Kanske Elina vill ha detta i sitt rum med lite guppys i fina färger. 

(null)

Snart ska jag nog försöka få Evan att vila lite.  Kanske passar på jag också då. Trött som man är. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0