Hemma hos farmor och nya familjemedlemmar

En vecka har gått och vädret har varit strålande!! Helt fantastiskt hur varmt och skönt vi haft det. Barnen har varit på förskolan så jag har fått lite gjort hemma. Bland annat rensat ute i förrådet. Så nu ska bara allt skit till tippen. Jag har även bestämt mig för att jag faktiskt ville ha kaniner igen så denna veckan har jag suttit och letat både kaniner, burar och tillbehör till förbannelse. Vill ta upp min hobbyuppfödning som jag hade när jag var yngre så därav att jag verkligen letat efter just rätt kaniner. 

Så låt mig presentera tre små niner som jag hämtade i Mjölby igår. 

(null)

Första är en viltbrun dvärgvädur rex född i februari. Det var denna jag föll för på bilden då hon har otroligt fin, tät rexpäls. Hennes namn är AK:s Rosetta (Rosetta) Elina fick själv välja vad som skulle stå bakom uppfödarnamnet så då valde hon Rosetta.❤️

(null)

Sen har vi en svart dvärgvädur, ev rexbärare. Hon är 2 år och heter AK:s Ester (Ester) 

Egentligen tingade jag bara Rosetta men då uppfödaren inte skulle ha användning för Ester mer i sin avel så frågade hon om hon fick skicka med henne på köpet. Självklart var hon då välkommen. Hur söt som helst! 

(null)

Sen råkade ju uppfödaren även ha denna underbart vackra 2 åriga hanen "till övers" En dvärgvädur, rex, lite lejonhuvad, japantecknad blåögd. Denna fick jag köpa billigt. Tänkte att hans fina färg är väldigt intressant.  Hans namn är AK:s Snödroppe (Drop)

Och sist och minst så har jag ju även tingat en hane av en annan uppfödare som kommer om en månad ca. En dvärgvädur rex, vit blåögd. 
Grafinjas Prince Charming (Prinsen)

(null)

(null)

(null)

Så nu är kaninerna hemma och "landar" medans vi är hos farmor en sväng. Och det var väldigt roligt att komma hit och se att paprikaplantan som Elina planterat är på väg att få en paprika. 

(null)

Självklart har vi passat på att bada också. 

(null)

Nu ska jag njuta i solstolen en stund medans bebis sover. Men saknar redan att gosa med ninerna😍😍😍


Kommentarer
Postat av: emma

vilka söta kaniner:)

Svar: Tack! Ja dom är så söta så😍
Jenny Säfström

2018-05-31 @ 16:12:36
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0