Vaken natt

Här sitter jag i sängen men Elton sprattlandes framför mig, klarvaken. Varför vill han inte sova?😴 Trött är bara förnamnet just nu och jag hoppas han väljer att somna om snart så jag kan få sova lite till. 

Passar på att skriva lite om vår valborg.  Hela dagen var vi med Eva och hennes dotter Julia. Promenerade  till en lekpark som vi aldrig varit på innan och hängde där ett bra tag innan vi sen gick hem och tände en engångsgrill. Grillad korv med bröd, rostbiff och potatissallad till lunch och barnen hoppade studsmatta för glatta livet. Så skönt när man kan sitta utomhus på baksidan. 

När det började bli kyligt gick vi in och njöt av kaffe och nygjord äppelkaka. Alltså MUMS! Jag som skulle vara duktig nu och inte äta socker, ja det har ju skitit sig  tyvärr. Måste komma igång med träningen och mer promenader i ett bättre tempo. Är lättare att sköta kosten tycker jag om man bara har kommit in i allt "fitnesstänk" och att kroppen liksom börjar känna sig starkare igen. Just nu är jag ju så svag överallt. 

På kvällen gick vi till brasan som mest bestod av hemsk svart rök. Så igår luktade allt fruktansvärt äckligt. Kläder, jackor, barnvagn mm.. Blääää! Men Elina fick sin efterlängtade sockervadd i alla fall och så klart Evan också. Stannade inte så länge då barnen var trötta och  behövde gå och lägga sig men lite eld hann de se i alla fall. Tyvärr var jag dålig på att fota denna dagen.

Igår var vi på tre husvisningar tillsammans med Eva som skulle kolla. Vi följde med mest för att ha nåt roligt att göra. Självklart hade det mest slitna huset med mest som behövde fixas den finaste tomten med både en liten damm och skogen bakom med massa mysiga stigar. Elina sa att hon ville bo vid en skog, hon gillar att promenera runt där. 
Huset som var i bäst skick och helt renoverat hade inte alls lika rolig tomt. Och det tredje huset stod väldigt nära grannhuset men hade en ganska fin altan med solläge. Fast vid det sistnämnda huset hade båda grabbarna gett upp och slocknat i bilen, så vi fick gå in i omgångar. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Christer fixade lax med ris till middag och sen satt jag och barnen och kollade tv medans han jobbade lite hemifrån via datorn. En ganska händelserik dag ändå. 

Får se vad denna dagen bjuder på. Ska i alla fall försöka få iväg de stora till förskolan. 

God natt från mig och Elton som ska försöka somna om. Hoppas nu andra sover sött redan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0