Ny vecka, nya tag

Borde kanske uppdaterat lite tidigare men har inte känt att jag haft tid. Helgen har gått fort å jag har både jobbat å haft stalldag. Igår va jag oxå ledig så det räknades oxå som helg. Har lyckats me nånting jag aldrig gjort förrut, nämligen att lasta min häst helt själv å åkt iväg helt själv på löshoppningsträning. Det ni!! :-) är lite stolt över mig själv! Men vi behöver träna mer på lastningen. Är lite svårt bara utan egen transport. Ska önska mig en i julklapp tror jag :-)

Igår fick jag ett chockande besked av min vän. Henne fina häst hade blivit tvungen att nödslaktas. :'-(
Hästen va utlånad på foder till några å i hagen hon gick hade det legat plank med stora spik i som Hästen oturligt nog lyckats trampa på. Spiken gick så långt in att den tog sönder böjsenan. Fanns inte så mycket man kunnat göra enligt veterinär då det va så liten chans på att hon skulle läka.
Jag lider med min vän då jag kände hästen väl å även ridit den en del. Hon har förlorat sin vän å jag önskar bara att man kunde göra mer än va man kan.
Tycker det är helt idiotiskt av den ställägaren att inte ha gått igenom sina hagar innan man tar in inackorderingar. Min vän hittade även fler plankor när hon gick ut å kollade.

Nu ska jag till jobbet å slita lite. Hoppas ryggen inte strejkar allt för mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0