påskhelgen

Påskhelgen har bestått av väldigt mycket häst. :)
I fredags jobbade jag i och för sig men sen på lördag så va jag på Hööks å handlade en ny ryktlåda till Beauty då hennes gått sönder. Köpte även en ny ridhjälm. Efter det så åkte jag till stallet med Ronny. Vi lånade Mickey av Corina så vi kunde skritta ut tillsammans i skogen. Beauty va lite fjompig å skulle vara rädd för det mesta medans Mickey gick där som en klocka. Han brydde sig inte det minsta om Beautys spratt.

I söndags hade jag stalldag så jag va där från 7 på morgonen till klockan halv 8-8 på kvällen. Puh, lång dag! Även denna dag skrittade jag ut en liten sväng, men med Marie å Poppe. Gick in på ridbanan när vi kom tillbaka å red igenom mitt program som jag skulle tävla på måndag.
Lite senare på eftermiddagen så löshoppade vi även Beauty några språng så att hon inte skulle vara för pigg på måndagen. Hon tycker det är jättekul med löshoppning! :) Riktigt roligt att se henne.
Efter det så ryckte jag manen å tunnade ut den, duschade och shamponerade henne å förberedde även flätor.

Måndagen började med fodringen i stallet eftersom jag va först på plats för att fixa det sista innan tävlingen. Fick lite panik när jag inte lyckades ta mig in i sadelkammaren då dörren gått i lås. Men som tur va hade jag lastat in allt som jag behövde i bilen redan på söndagen. det va bara gummisnoddarna till knopparna som fanns kvar där inne. fick ta VITA snoddar. :( fult i svarta manen. Men sen kom Passies ägare å blev räddaren i nöden. Hon hade svarta snoddar som jag lindade utanpå dom vita. :)
Väl framme på tävlingsplatsen så va Beauty lugnet själv! så himla duktig!!
Vi tog oss genom programmet å jag kände mig så stolt! även fast det vart lite vingligt å lite ovala volter mm.
Lastningen gick oxå jättebra. hon gick på på en gång både dit å hem.

Fick även hoppa banan på pay and jumpen lite senare på dagen med Danne då han fjantade sig lite med sin nya medryttare så hon ramla av en gång. Men efter jag hoppat så hoppade även hon en gång till å fick då sin rosett :)

Den här dagen blev oxå en lång dag å jag va helt slut när jag kom hem.


Idag har jag jobbat igen. inte så himla kul men va gör man..??..
Nu ska jag gå å sova så jag orkar jobba imorrn me. Fast då blir det ett stängningspass.




Börjar visst bakifrån med bilderna. Här är hon så som hon såg ut efter sina knoppar :)





Knoppad å fin




Nöjda efter vår ritt :)




En till krulltottbild. :) såååå söt! Kolla luggen liksom! hahaha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0