Idag är det jobbdags igen

Har ju varit hemma i två dagar och bara tagit det lugnt så nu är nog kroppen redo att jobba lite igen. Börjar om 2 timmar och ska strax gå ut på promenad med tjejerna. Beauty får endast gå i hagen idag men jag longerade igår och lät henne busa av sig så hon är nog ganska nöjd ändå. Hon har nu helt plötsligt blivit lite kär i den hästen som hon bråkade med för några dagar sen. :-/ konstigt!! Ibland undrar man ju hur dom tänker. Först sparkas så båda får sår och blir svullna i benen för att några dagar senare knappt kunna slita sig från varandra utan att gnägga och ropa på varandra.

Har varit lite duktig nu på morgonen och påbörjat renskrivningen av en bokrecenssion till min hundutbildning. Har ju haft pluggandet lite vilande ett bra tag då jag inte haft motivation. Men nu kände jag lite sug igen. Kanske för att jag fått vila i två dagar och inte behövt tänka på allt annat som annars finns i min hjärna. Hoppas bara att jag nu får ännu mer gjort och att det inte bara var idag som jag orkade ta tag i det. Men i morgon är jag ledig igen och då kanske jag kan fortsätta lite. :)
Sen på lördag ska jag jobba igen och då ska även Madde rida ut på Beauty utan att jag är där. Pirrigt!! Gillar inte riktigt när jag inte får vara med min häst men ibland måste man för hennes skull släppa taget lite. Det kommer säkert gå jätte bra och dom kommer ha jätte kul ute i snön. Kanske lika bra att man inte ser så man slipper känna det där extra suget av att man själv vill rida. Tacksam för hjälpen är jag i alla fall. Beauty är värd att få ha lite kul nu när jag är tråkig.

Nää oj va tiden går. Nu måste jag skynda mig ut med hundarna så vi hinner vara ute ett tag. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0