proffshjälp

Snart ska jag få proffshjälp med min blogg. Hoppas att jag nu bara kan lägga sakerna på minnet så man kan klara nåt själv i framtiden. Vem vet, kanske är omöjlig  att lära.



I stallet idag så red jag. Ganska länge för att vara mig å Beauty dessutom. Va helt enkelt tvungen då hon är rädd för dom andra hästarna å bara går å spänner sig å "dummar" sig när det är fler än vi i ridhuset. Vill ju inte att vi ska sluta när hon e okoncentrerad å flängig.
Hon stegrade till och med lite en gång!!(??) då blev jag faktiskt arg på riktigt på henne för sånna fasoner e INTE okej! Det kom liksom från ingenstans oxå. Hon är verkligen jättenojig när det är andra hästar som rider runt. (måste träna mer på det) Slänger sig hit å dit, vill börja bocka, tvärnitar, slår med huvudet, ja hon gör allt som hon inte ska göra. Så det fick helt enkelt bli en längre ridtur idag tills hon slutade me dumfasonerna å började lyssna å slappna av. Å när hon väl bestämde sig för att göra det så va hon helt underbar! Är verkligen som två helt olika hästar. Snacka om totalvändning i humör å temperament. Knashäst!



Mili hon löper! å gnäller! å e allmänt jobbig just nu.. SUCK!
Längtar tills den perioden e över.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0