Denna dag

Dagen började med jobb 6-15. Därefter blev det en fredagsglass innan hemfärd. Tog hundarna först å gick på promenad hem till mamma där även Jaya och Charlie var. Vi fikade och hade det mysigt i solen, hundarna busade som bara den och det var perfekt! När vi kände oss färdiga och lite rastlösa åkte vi ut till hagen hos Beauty. Vi matade alla hästarna med äppelbitar å dom tyckte det va mums! Borstade, kliade, kratsa hovarna OCH tog bort en fästing från hennes bakre del av magen. blä! som Charlie alltid säger. :)
Jag skjutsade sen hem Jaya och Challeballe och hämtade upp mamma. Sen hämtade vi Christer från jobbet å nu har vi precis ätit en god pizza. :) mums!

Eftersom fotbolls EM har börjat så är det typ det enda som är på här hemma på tv:n. Typiskt att man själv inte är så intresserad av fotboll. Tänk va perfekt det hade varit annars om båda hade kunnat tycka att det va lika kul. Nu blir det oftast att jag går in i sovrummet när fotbollen är på.
Men men jag dör inte av lite ensamhet. finns mycket annat kul jag kan kolla på datan istället eller varför inte sätta mig med min bok å läsa lite kanske. 

Jag känner verkligen att mitt pluggande går trögt. Har dålig självdisiplin för tillfället och ingen riktigt motivation när solen skiner. Då vill jag ju vara ute. Visst man kan läsa ute oxå men jag har svårt att fokusera.
Måste nog sätta upp lite delmål å tidsgräns på de olika målen så jag tvingar mig själv. Jag vill ju inget hellre än bli klar egentligen. Och jag vill helst ha gjort all teori innan praktiken så jag har massa "kött på benen" om man nu blir utfrågad va man läst.
Praktiken är nåt jag längtar efter och det kommer bli så kul.

Ge mig en spark i arslet så kör vi!! :)



Beauty i solskenet




Å ni.. Kolla in Charlies nya ridbyxor! sååå söta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0