Solen skiner

Härlig morgon med kanonväder! Började med att släppa ut lite hästar å sen fixa allt till Beauty. Efter det fixade jag även henne å gick upp till ridhuset. Ridbanan har inte tinat upp än så vågade inte chansa på att slira runt där. Stundvis är hon så himla fin min hoppetossa! Men emellanåt blir det även lite trots å hon testar om hon kommer undan. Men överlag så är hon ju sååå duktig! riktigt roligt att rida igen i alla fall. Släppte ut henne nakenfis i sjukhagen efter då veterinären skulle komma ut idag oxå så hon får sin spruta. Hon tyckte nog det va skönt att slippa täcket i det fina vädret.

Igår va hovslagaren ute å skodde hennes framhovar å verkade bak. Gick förvånansvärt bra! Hon stod som ett ljus ända tills han skulle banka till tåkappan, det va tydligen livsfarligt tyckte Beauty så hon stegrade lite i gången å blev väldigt upprörd. Men det löste sig genom att vi lyfte upp hoven igen å bankade på den så istället. Så nu börjar jag ett nytt projekt då med att jag ska banka tåkappa lite varje dag så hon vänjer sig. :-) ungefär som med hårfönen. Den måste jag ta fram snart igen så hon får vänja sig lite mer nu när leran har börjat komma fram igen. Torra ben ska det va!!

Nu är jag på jobbet å ska äta lunch. Mums!

Bild på Beautys fina fötter kommer sen. :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0