Lycklig

Har precis ätit lite lunch efter en förmiddag i stallet hos min fina häst. Fick idag hjälp av Janne att longera och tömköra henne och herregud va hon är FIN! Hon visade verkligen nu hur hon ska och kan gå. Man stod där med ett leende och njöt. Fick höra flera gånger att han tyckte att hon är en riktigt fin och bra häst som säkert kommer ha lätt att komma uppåt i klasserna me tanke på hennes lätta framdel och hennes lyft från marken. Hennes gång när han fick henne att jobba rätt är en fröjd att titta på och då sa han ändå att hon har mer att ge när hon kommer få mer styrka i sin kropp och mer kontroll på det hon gör. Han tyckte att hon var en rolig häst att jobba med med väldigt mycket kapacitet. Så det var jätte kul att höra. Hon fick ju inte sina diplom för ingenting. Hon är verkligen en stjärna. Måste bara lära sig att inte vara så envis.
Svetten rann iaf från henne när Janne var klar med henne så idag har hon verkligen fått jobba. Knäppte några bilder med min dåliga kamera men kommer lägga upp lite sen efter att den laddat. Batteriet tog ju självklart slut. Är så nöjd med min fina häst!
Lycklig att jag har henne och får äran att rida henne sen.
Nu måste bara jag lära mig att bli lite mer konsekvent ändå när jag longerar/tömkör så jag också kan komma till detta läge lite snabbare.
Gav lite extra godis i hennes krubba idag. Hon förtjänar det verkligen! Min snygga häst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0