Vildhäst

Igår hade jag sånt ridsug! Har ju inte ridit på några veckor nu då jag har så ont vissa dagar så har inte vågat chansa. Bestämde iaf att jag och Christer skulle longera igår och sen skulle Christer få skritta lite på Beauty efter det om hon skötte sig. Tji fick vi.. Beauty var mer vild än tam igår. Hon till och med hoppade upp i luften en gång å vände sig så rumpan kom åt mitt håll pga all energi. Jag var tvungen att bli arg! Brukar normalt inte bli arg på henne då det oftast handlar om energi som vill ut och hon måste få bli av med den på nåt sätt. Men när hon går så långt så att hon vänder rumpan mot mig (även om jag inte tror det var avsiktligt) då blir jag ändå arg. Dumfasoner! Så höll hon på, slängde sig så fort en annan häst red förbi, bockade och sparkade hejvilt när jag bara ledde henne!! Tror att kylan och den leriga hagen gör sig påminda nu. Hon är tokpigg!
Kan ju säga att Christer INTE heller fick skritta på henne idag då hon som sagt till och med var svår att bara leda när dom andra hästarna var där. Till slut lyckades vi longera lite med inspänning. Även här kom det vilda protester då och då. Igår va inte min och Beautys dag helt enkelt. Tur att jag inte satt upp. Jag lyckades kämpa emot suget om att rida. Och nu så här i efterhand så kan jag inte påstå att det känns så tryggt att hoppa upp på henne nu med bebisen i magen när hon beter sig på det viset. Knäppa häst! Men jag älskar henne lika mycket ändå och jag vet ju att detta bara är en fas nu. Hon kommer bli lugnare sen. Måste komma på mer hjärngympa aktiviteter till henne bara så jag kan trötta ut henne mentalt.
Vi släppte även henne en stund med Passie i ridhuset igår och jäklar va hon sprang! Ingen hjärngympa där inte...

Allt känns så svårt när man själv inte kan gå normalt att göra något fysiskt. Men får se hur jag gör ikväll. Kanske ska ge mig på en longering till bara för att se om hon lugnat sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0