Känslan var underbar

Igår var hon tillbaka. Min alldeles egna vackra grå såklart! Hennes gamla jag kom fram på ridpasset och känslan var så himla underbar. Hon var så mjuk och så lyhörd. Några småmissar här och var men det skyller jag på mig själv för. Kan inte vara lätt att ha en 7kg tyngre och dessutom vingligare ryttare på ryggen som inte ens kan hålla sig i rätt position i sadeln några längre sträckor. :) Igår ställde och böjde hon sig fint åt båda håll utan minsta tjaffs. Hon lyssnade på avbrotten nästan lite för bra till och med. Sötnosen! Galoppfattningarna tog hon på en gång och det blev rätt galopp. Hon körde inte upp huvudet av glädjen att få "springa" som hon annars har gjort lite då å då. Hon koncentrerade sig på mig kändes det som. Vi red lite serpentiner och även här så tyckte jag att hon lyssnade bra på halvhalter och omställningarna. Inget tjaffs för att det blev lite jobbigt. Hon har ju varit jättetjaffsig i några veckor nu så att det gick så bra igår gör mig så glad! Ibland blir man bara lite extra kär i sin häst och igår va verkligen en sån dag. Kunde somna med ett leende och en härlig känsla i kroppen. Längtar tills jag ska rida igen men idag får hon en välförtjänt vilodag med morötter och gos!
Blir ingen bild då telefonen inte vill samarbeta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0