Tömkörning

Som planerat så tömkörde jag Beauty idag. Först en stund i ridhuset då jag ville kolla så gas och broms fungerade samt att hon kunde svänga och böja sig ordentligt. I början vart det lite protester men det gav med sig rätt snabbt. Höll henne även på en stor volt så hon fick trava men att jag kunde gå i mitten bara. Travade även runt fyrkantspåret sen och då fick även jag springa. När hon hade börjat slappna av ordentligt gick vi ut och travade längs grusvägen. Jag fick återigen springa och jag va den av oss två som kom hem svettig. :) Tror att Beauty uppskattade grusvägen. Hon travade på med öronen framåt och lyssnade jätte bra.
Sen efter tömkörningen fick hon några morötter innan hon fick gå ut i hagen. Mockade, fyllde på mer spån och fixade det sista och nu är jag hemkommen. Har varit ute med hundarna och ska hoppa in i duschen. Lyckad morgon helt enkelt!  
 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0