Sjuk

Jahapp då va det måndag morgon å jag e sjuk. Kul!  dunderförkyld och allmänt hängig.
Är hemma från praktiken idag å hoppas på att kunna gå dit i morgon. Missar ju massa.. Suck!
Va nog ingen bra idé att tömköra Beauty igår när jag redan hade på känn att jag börjar bli dålig. Att springa bakom henne i typ en halvtimme gjorde ju inte förkylningen bättre, bara sämre. Men men.. Gjort e gjort. Försökte få någon utav tjejerna i stallet att rida en stund på henne åt mig igår men ingen vågade eftersom Beauty bockar så å dom inte vill ramla av. Å en tjej va oxå sjuk så hon kunde inte. Hade ju planerat att hon skulle få jobba lite igår redan så då åkte selen å tömmarna på. Arbetade även henne på voltspåren i tömmarna så jag kunde gå runt lite i mitten å inte behövde springa hela passet iaf. Hon fick där arbeta även i galopp som hon tyckte va skitjobbigt med en del protester. Men till slut galopperade hon lugnt å fint i båda varven med ett mjukt stöd på tömmarna. Fina grå! 
Men idag som sagt har jag fått ta smällen av mitt springande å snyter mig var femte minut å kan inte andas normalt då jag e så täppt i näsan. Blir till att ta det lugnt idag. Hatar verkligen att vara begränsad. Det är så tråkigt.
Tog en liten bild när Beauty spanar in sig själv i spegeln från igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0