Besök hos gammelfarmor

Sitter just nu i bilen på väg till Elinas gammelfarmor för lite mys och lunch med farfar och fastrar. Hennes hudutslag i ansiktet ser lite bättre ut idag efter att jag smort in med idominsalva. Ögonen är inte svullna och hon är pigg och glad som vanligt.
Undrar vad det kan vara som gör att hon får så?? I och för sig så har ju Christer atopiskt eksem men det ska inte vara ärftligt vad vi vet. Så vi tror inte att det är det.

På tal om något annat så skötte sig Beauty faktiskt väldigt bra igår om jag jämför med dagen innan. Det gick liksom att rida!! :) endast lite små försök till bockningar i början och sen så när jag skulle göra en galoppfattning. Fast då började hon nog bocka för att det precis kom in två andra hästar i ridhuset som skulle tömköras. LIVSFARLIGT tyckte Beauty. Dom kommer ju äta upp henne så hon började att konstra och kasta sig och bocka så då beslöt jag mig för att det var bäst att avsluta henne innan hon blev värre. Hon hade ju ändå skött sig bra ända tills dom kom in. Så vi travade runt några varv (hon på helspänn) och sen skrittade jag av henne på lite halvlånga tyglar men ändå så jag hade en chans om hon skulle bli hysterisk. Bättre att sluta när hon var på topp än att riskera att jag måste sitta å bråka med henne igen. Får ta galoppen en annan dag helt enkelt. Ska även försöka rida ut snart så vi får se nåt annat än ridhuset.

Måste verkligen träna henne när det är andra hästar i ridhuset. Hon blir helt vild och tycker det är jätte läskigt när någon annan travar eller galopperar.

Överlag är jag ändå nöjd med ridturen då hon var väldigt trevlig hela mittenpartiet av ridpasset. En sak i taget..

Nu ska jag sitta och titta på min söta sovande dotter tills vi är framme. <3

Bild på fina allén vid stallet..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0