Hej torsdag

God dag!!
Har inte haft lust att blogga tidigare idag då jag vaknade och fortfarande kände den dåliga känslan från ridpasset igår. Man funderar så mycket på vad det kan vara..

Elina och jag tog istället en tupplur i soffan på förmiddagen och sen en promenad i solen med hundarna. Vi har även varit och hälsat på jobbet och ätit lunchen där. Blir så när man är hemma själv hela dagarna och alla andra jobbar. Vill man träffa folk, ja då får vi åka till dom å mina kollegor är alltid roliga att träffa!

Nu är vi på väg hem igen och då blir det till att vika lite tvätt och gå en promenad till med hundarna efter att Elina ätit å sen en snabbis till Beauty. Tänker inte rida idag då jag vill att veterinären ska känna på henne innan. Tänker inte chansa mer nu. Vill inte behöva bråka med henne. Och beroende sen på vad veterinären säger (om hon nu har tid att känna på henne också) så får jag sen se när jag kan ta ut en sadelprovare. Kanske kan testa nån sadel från nån i stallet också. Finns ju så många hästar så någon kanske har en sadel som ligger bra på henne. Bara för att se om det bli skillnad.
En del hästar är ju känsligare än andra å Beauty verkar vara en av dom. Hoppas att veterinären kan konstatera att det är sadeln för tänk vad lätt det ändå blir då att lösa problemet. Är ju värre om det bara är dumheter hon har i huvudet.

Christer har bandyträning ikväll så vi blir solo. Elina ska bada och sen få lufta lite extra länge. Har köpt såna där kisskydd som ska täcka lite mer idag så får hoppas att dom är bättre å att det inte går igenom. För att kissa när man luftar rumpan är ju ett måste tycker Elina!! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0