Känslan av att något kanske är fel....

Nu ska jag hoppa in i duschen efter att ha varit i stallet och försökt rida ut. FÖRSÖKT!! Gick käpp rätt åt -------- rent ut sagt. Idag kunde vi inte ens trav utan att hon försöker bocka och stegra. Så "dum" som hon varit nu till och från dom närmsta ridturerna har hon aldrig varit innan. Å känslan idag var vara att det är nåt som inte stämmer. En häst beter sig inte så här av naturen. En häst blir inte dum bara så där.. Kanske ligger inte sadeln optimalt efter hennes långa vila? Kanske har hon ont eller har dragit på sig nån spänning i musklerna under vintern?? Börjar liksom känna att jag knappt känner igen min fina Beauty uppe från ryggen längre. Å min magkänsla brukar inte ljuga. Hoppade av idag och "gav upp".. Vill inte behöva bråka med henne så. Vill inte behöva "dra" henne i munnen för att hon ska skritta 5 steg å för att man sen får börja om från början å "dra" henne ur balans för att inte bli avslängd..
Nää något säger mig att nåt inte är som det ska. Min Beauty jag känner brukar vara lite busig, inte dum..
Det är inte ens kul att rida henne när hon är så här. Blir så ledsen när man måste bli så "arg" å bestämd och "hård" mot henne. Kommer hem med en klump i magen.. :(

Nåt är fel och jag måste ta reda på vad. På fredag ska veterinären komma ut å vaccinera så då ska jag fråga om hon har tid att känna igenom Beauty också.
Sen ska jag leta upp nån sadelprovare som kan komma ut framöver å känna och klämma och eventuellt se om någon annan sadel ligger bättre.
Känns lite drygt med tanke på att jag precis köpt denna och den är utprovad.. Men hästens kropp förändras ju snabbt. Kanske blir en 4:e sadel gillt.

Och om sen inget av dessa grejer gör så hon ändrar beteende å det visar sig att hon bara är "dum" ja då ska jag f*n leta upp nån cowboy som kan sitta kvar i alla hennes bockningar å mana på henne så hon måste bocka mer å sen när hon vill sluta mana på henne ytterligare lite till så hon kanske tröttnar och slutar med dessa fasoner.

Magkänslan säger ändå att nåt inte stämmer å vi får hoppas på att jag hittar problemet snabbt så jag slipper hitta en cowboy.

Älskade häst... Ibland önskar man verkligen att dom kunde prata. Hon är ju så mysig i stallet.
Tror att sadeln är dum!!

Idag var det inget kul att vara i stallet.. Usch.. :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0