Kvällsmys med Betty boop

Nu har jag precis kommit hem från stallet och ska äta en sen middag. Lillan har tydligen sovit under hela tiden jag varit borta så nu ska jag väcka henne så hon kan sova nåt i natt. Plus att det var länge sen hon åt nu då hon har sovit jättemycket idag. Lillskrutt!
 
I stallet så tömkörde jag Beauty på utebanan i duggregnet. Till en början var hon väldigt spänd, tittig och okoncentrerad men efter en stund så började hon lyssna och kunde slappna av. Försökte träna på det som Kicki sa i söndags men tycker det är så svårt med dom långa tömmarna. Men vi kämpar på och jag kommer lära mig. Tyckte hon travade på riktigt fint stundvis. Körde endast i skritt och trav och koncentrerade mig på att verkligen få igenom allt och få henne att jobba ordentligt med ryggen. 
 
Beauty var duktig tycker jag och det verkar som att ömheten börjar försvinna. Förhoppningsvis kan vi lägga på en sadel till helgen igen. Och om jag har tur även rida lite och hoppas på att hon är snällare då.
Nu ska jag sno Elina från Christer medans han duschar å sen ska jag duscha å sen är det sovdags eller åtminstone Elinamys i sängen innan hon somnar igen. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0