Veterinären har talat

Nu har veterinären känt igenom Beauty och det verkar vara så som jag tror att hon blivit öm och fått ont av sadeln. Ska skippa ridning nu å bara tömköra i 2-3 veckor å sen efter det när ömheten lagt sig så ska jag prova att rida i en annan sadel som jag får låna av en snäll stallkamrat. Har även en till sadel som jag får låna å prova från en annan snäll stallkamrat. Och om hon beter sig likadant då så får vi nästan kolla upp henne mer noggrant inne på klinik. För nånstans är det hon har ont. Om det nu inte bara är ryggen. 
 
Hoppas hoppas att det bara är den där himla sadeln så man slipper röntga ryggen. Men borde vara det eftersom det här har kommit fram nu när jag börjat rida igen. 
 
Sadelprovaren som provade ut sadeln kanske missade lite eller så har hon helt enkelt ändrats JÄTTE mycket nu när hon vilat eftersom jag köpte sadeln precis innan nästan. Om dom andra sadlarna verkar bättre som jag kommer testa om nån vecka och hon inte reagerar så som nu så är det bara boka ut en BRA sadelprovare som får komma ut så vi får leta en ny sadel å sälja den här jag precis köpt. SUCK!! 
Aldrig ska det flyta på.. Alltid är det nåt som sätter käppar i hjulet. Jag som längtat så efter att få rida min fina häst. Vill inte att hon ska ha ont! 
Ska boka in lite massage till henne också då hon lagt på sig lite spänningar i bogen nu av alla bockningsförsök och när hon kastat sig så. Va en massör som kände lite på henne idag också nämligen. 
 
Bara hon blir bra och inte har ont så kommer jag bli glad. Just nu kommer jag vara ledsen för min finas skull tills hon blir bra. :( Lilla Beauty... <3 
 
DUMMA j*vla sadel!! Blir fasiken arg!!
Här har man varit jätte noggrann med att alltid anlita sadelprovare och dessutom så dom kommer ut ofta, och även då för att checka av den sadeln man har å så blir det så här..
 
Ska ge henne en extra puss och morot i kväll när jag ska ut och kvällsfodra. 
Sen framöver gäller det att vara i stallet TIDIGT eller SENT som bara den så jag kan lyda veterinären och tömköra. Det får lösa sig på nåt sätt. Har ju så himla snälla stallkamrater som erbjudit sig att dom kan se efter Elina medans jag motionerar Beauty om jag är där på dagen om dom råkar vara där. 
 
Fina häst!! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0