ridsug

Sitter i bilen nu på väg ifrån Haninge centrum. Vi ska köpa med mat hem från vegabaren och när den är uppäten ska jag åka ut till finaste Betty Boop. Just nu när jag tänker på henne så känner jag ett sånt enormt ridsug så det är sjukt. Kan det kanske vara det fina vädret, eller helt enkelt så att jag verkligen saknar att rida. Att få sitta på hennes rygg och få dansa fram i hennes fina trav. Funderar på om jag ska våga mig på att sktitta henne idag en jättekortis. Hon haltade inte igår nämligen, var bara lite stel. Eller är det kanske att utmana ödet nu när hon stått så länge? Jag vill ju kunna lita på att hon kan uppföra sig utan bockningar. Vill kunna känna att jag kan hoppa upp utan massa krusiduller innan. Samtidigt är det kanske dumt av mig att rida innan hon åker, kanske gör det bara saken värre. En del av mig önskar och hoppas verkligen att jag ska hitta en lösning fortfarande så jag får ha kvar min fina häst hos mig. Man säger ju att hoppet är det sista som lämnar en.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0