Kräksjuk.... BLÄÄ!!

Fyy alltså!

På tisdag kväll när jag skulle gå å lägga mig kände jag mig illamående. Trodde det berodde på att jag åt för mycket till middagen då jag tog två portioner. Lyckades i alla fall somna men vaknade sedan av att jag var tvungen att gå på toa. Å väl inne i badrummet var det sen kört. Där blev jag kvar hela natten!! Hämtade mitt täcke å kudde å la mig på golvet för att ha toan till hands snabbt. Fy faan för kräksjuka.!!

Christer fick vabba igår och även idag. Nu har det äntligen lugnat sig som tur är och min feber har gått ner. Snacka om att man känner sig maktlös när man ligger helt utslagen på badrumsgolvet. 

Jag tänker att även om det värsta är över nu så vill jag ändå inte utsätta Elina för mig själv än. Tänk om jag fortfarande smittar?? Känner mig fortfarande illamående men mest tror jag det är nu för att magen är helt tom. Har fått i mig en mandarin av tre. De andra två kom upp igen. Samt har jag lyckats dricka proviva juice och ätit en skål med jordgubbskräm. Hoppas jag lyckas få ner nåt mer idag. 

Min kropp känns mörbultad! Helt öm överallt och jag är orkeslös. Det allra värsta är ju att jag inte kan ta hand om mitt eget barn just nu. Att känna sig så otillräcklig. Tur hon har sin pappa som kan busa med henne hela dagarna. Jag har ju hört hur hon skrattat igår. :) det gör det hela lite lättare i alla fall. Att höra hennes skratt och hur hon "pratar" för fullt. Än så länge verkar hon klarat sig ifrån skiten och vi får hoppas att hon håller sig frisk.

Nu ska jag fortsätta vila lite till. Har Mili som sällskap i sängen. Ligger i eget sovrum nu så vi minskar risken för smittspridning. Tur att vi har fler rum nu.

Men nu borde det bara kunna gå åt rätt håll tycker jag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0