Mitt lillhjärta mår dåligt

Usch vilken dag det var igår. Lilla Elina har haft 40 graders feber sen i torsdags kväll och varit ledsen non stop både på natten till igår och hela dagen igår och alvedonen som jag gav henne hjälpte inte ett skit så jag ringde vårdguiden, och dom sa att vi skulle åka in då hon förmodligen var uttorkad. Jag hade ju inte lyckats få i henne nånting igår på hela dagen. Allt spottades bara ut. Vi var på akuten i nästan 6 timmar då dom ville ta massa prover och så. Och hon ska tillbaka idag och ta fler prover då resultaten var lite luddiga igår. Hon har nån form av infektion i kroppen men dom kunde inte hitta källan så dom ska försöka idag igen. Nu på morgonen är febern tillbaka igen. Hon är skållhet. Dom lyckades ändå få ner den lite igår på sjukhuset med starkare ipren. Så Christer ska ge henne en till dos nu på morgonen när hon vaknat helt. Hon är väldigt trött och man ser tydligt att hon inte mår bra. Stackars mitt lilla hjärtegull! Usch vad det är jobbigt att se när dem mår så dåligt. Alla gårdagens planer fick ställas in som ni kanske förstår. 



Sjukhuspersonalen var i alla fall jättesnälla och kom efter 4 timmar med en fin nalle till Elina som varit så duktig hela kvällen. <3 Sånt uppskattas verkligen och Elina kunde för några minuter faktiskt till och med le lite när hon fick krama om den. 




Nu ska jag åka och jobba och det känns väldigt jobbigt eftersom Elina mår så dåligt. Men om det blir värre eller så då åker jag till henne direkt. Hon kommer först! Som tur är har hon ju sin pappa vis sin sida idag på dagen. Precis som hon bara hade mig igår. Usch vad det gör ont i mig att veta att min finaste skatt mår dåligt..:(

Beauty fick helt plötsligt några dagars extra vila i och med detta men så får det vara. Hon klarar sig nog. Ibland blir det så. Men snälla Johanna kommer ta hand om henne hela helgen så hon har det ganska bra ändå. 

Håll ere tummar nu för att Elina mår bättre snart! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0