blää

Nu har jag och hundarna varit ute på en promenad på ca 1 timme. Vi gick i väldigt långsamt tempo då jag har lite ont idag. Varje steg tar emot och jag vill helst av allt bara sitta still. Men eftersom barnmorskan sa att jag ska försöka röra på mig nu lite extra så gör jag det. Vill ju verkligen att bebis ska komma snart. Kanske inte idag då jag har kvällsfodring ikväll men typ i morgon vore bra. :)
 
Känns som att vi har väntat i en evighet nu. Jag liksom känner efter hela tiden och hoppas på att någonting ska sätta igång. Ett litet tecken på att snart så.... Men ingenting händer. Ärtan trivs helt enkelt bra inne i värmen och i trängseln. För trångt kan jag lova att det är. Känns som att magen skulle kunna spricka vilken sekund som helst.
 
En annan sak jag gick och tänkte på när vi var på promenad var allt bajs! Man blir lite irriterad när man går där med hundarna när man ser hur mycket hundbajs som folk inte tar upp efter sina hundar. Förstår inte hur man kan tycka att det är så jobbigt att plocka upp. Är inte direkt trevligt när det ligger överallt! Och om dom tror att det ska gömmas under snön i all evighet så tror dom fel. Har man inte råd att köpa bajspåsar så borde man inte heller ha råd att ha en hund överhuvudtaget. Är kanske mest lathet och för att en del tycker att det är äckligt att plocka upp men om så är fallet så borde man inte heller skaffat en hund från första början. Dåligt ansvar av hundägaren att bara lämna det sådär. Det är precis sådant som gör att vissa människor inte gillar hundar eller vill att man ska gå på vissa ställen med dom. Så till alla hundägare, TA ERT ANSVAR OCH PLOCKA UPP BAJSET!! 
 
 
Kanske skulle man försöka ta sig iväg någonstans bara för att hålla sig lite mer sysselsatt. Eller så kan jag ju bara sitta här. Idag känns valet svårt då kroppen vill va stilla men huvudet vill annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0